Place. 2024.01.31 (2024.03.01)

Przed aktualizacją, w przypadku posiadania wersji aplikacji  2013.02.22  lub wcześniejszej, należy wprowadzić zmiany w pliku konfiguracyjnym, w tym celu skontaktuj się z SIGMA.

Informacja o programie

Instrukcja obsługi programu

Najczęściej zadawane pytania

Wykaz Raportów systemu Płace Kadry

Parametry konfiguracyjne systemu dokumentacja

Wysyłka formularzy drogą elektroniczną - Scenariusz dla użytkownika w zakresie PIT11

 

Aktualizacja

Procedura aktualizacji Bazy danych:  Należy wykonać na stanowisku serwera SQL

Zainstaluj komponent Place_Baza. Postępuj wg wskazówek instalatora. Opis.

Procedura aktualizacji programu (wykonaj jeśli na komputerze jest już zainstalowany program): Należy wykonać na komputerach klienckich

Przed wykonaniem instalacji programu na terminalu należy wykonać aktualizacje bazy danych na serwerze SQL.

1.     Zakończ działanie programu.

2.     Zainstaluj program Place. Postępuj wg wskazówek instalatora.

Uruchom program. Sprawdź, czy uruchomiła się właściwa wersja programu.

 

 

Pierwsza Instalacja

Procedura instalacji Microsoft SQL Server 2008 Express

Zainstaluj Microsoft SQL 2008 (lub 2012) Express wg instrukcji.

Procedura instalacji Bazy danych: Należy wykonać na stanowisku serwera SQL

Zainstaluj komponent Place_Baza. Postępuj wg wskazówek instalatora. Opis.

Procedura instalacji środowiska: Należy wykonać na komputerach klienckich

Zainstaluj środowisko na terminalu wg instrukcji.

Procedura pierwszej instalacji programu: Należy wykonać na komputerach klienckich

Zainstaluj na terminalu program Place. Postępuj wg wskazówek instalatora.   

Procedury instalacji Dodatków: Należy wykonać na stanowisku serwera SQL

1.     Dodatek KZP (Kasa Zapomogowo Pożyczkowa). Zainstaluj dodatek  Place_Baza_KZP. Postępuj wg wskazówek instalatora.

2.     Dodatek KM (Kasa Mieszkaniowa). Zainstaluj dodatek  Place_Baza_KM. Postępuj wg wskazówek instalatora.

3.     Dodatek KR (Kasa Remontowa). Zainstaluj dodatek  Place_Baza_KR. Postępuj wg wskazówek instalatora.

 

Historia

2024.01.31 (2024.03.01)

 

1.     Aktualizacja formularza PIT11(29)

 

2020.01.01 (2020.01.01)

 

2.     Aktualizacja formularza PIT11(25)

 

2019.02.01 (2015.11.20)

 

1.     Nowy Raport – „Export do Płatnika ZUS RPA”

 

2019.01.01 (2015.11.20)

 

1.     Aktualizacja formularza PIT11(24)

 

2018.01.01 (2015.11.20)

 

1.     Aktualizacja formularza PIT11(23)

 

 

2017.08.01 (2015.11.20)

 

1.     Poprawki Raportu – „Zaświadczenie o wynagrodzeniu” przy uruchomieniu raportu dla pracownika nowo zatrudnionego.

2.     Poprawki Raportu – „Zestawienie podatkowe”  zaokrąglenia dla Podatku należnego.

3.     Poprawki Raportu – „Nieobecności” z poziomu kartoteki - uwzględnienie pełnego zatrudnienia dla pracownika.

4.     Poprawki Raportu – „KZP” dodatkowy parametr „Stan” (Bez stanów zerowych)

5.     Poprawki Raportu – „Zbiorcze zestawienie wynagrodzeń wg składników” – dodatkowa informacja o symbolu pracownika.

6.     Poprawki Raportu – „Historia zatrudnienia” dodatkowe informacje o ilość lat, miesięcy i dni pracy. (wymagana aktualizacja bazy)

 

 

2017.01.01 (2015.11.20)

 

1.     Poprawiono Raporty – „Export do Płatnika ZUS”,RMUA”, „Zaświadczenie RP-7”

 

2016.09.01 (2015.11.20)

 

1.     Poprawiono Raport – „Zbiorcze zestawienie wynagrodzeń wg składników”, przy dużej ilości miejsc pracy i próbie wyboru wszystkich tych miejsc pracy na raporcie raport może się blokować. Problem ten został rozwiązany.

2.     Poprawiono Raport "Pobieranie danych z ewidencji czasu pracy" wyłączono z wyniku pracowników których składniki czasu pracy nie mają wartości.

3.     Rozbudowa modyfikacja Raportu „Zaświadczenie o wynagrodzeniu”, parametr obliczenia średnie stawki uwzględniono także dla składników potrąceń, rozbudowano potrącenia wyroków o potrącenia komornicze.

 

2016.05.01 (2015.11.20)

1.     Począwszy od 1 stycznia 2016 r., w przypadku gdy miesięczna kwota zasiłku macierzyńskiego pomniejszonego o zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych okaże się niższa od kwoty świadczenia rodzicielskiego, określonego w ustawie o świadczeniach rodzinnych, a więc od kwoty 1.000 zł, kwotę zasiłku macierzyńskiego pomniejszonego o zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych podwyższa się do wysokości świadczenia rodzicielskiego.

Utworzono dodatkowy składnik „Zasiłek macierzyński wyrównanie” o kodzie 314. Algorytm - 314_Alg_ZasMacWyr_2016_02, Od podwyższenia nie będzie naliczana zaliczka na podatek dochodowy od osób fizycznych

Uwaga: Wymaga indywidualnej instalacji i konfiguracji  u klienta.

 

2.     Poprawka do procedury wyliczania podstawy chorobowego, uściślono warunek podziału między składnikami stałymi angaż , stałymi  i zmiennymi.

3.     Zoptymalizowano funkcję RCA w raporcie „Export do Płatnika ZUS”  (przyspieszono działanie raportu)

4.     Poprawka raportu „Export do Płatnika ZUS”, funkcji RCA, uściślono warunku dla podstawy emerytalne rentowe na dany miesiąc.

5.     Informacja na liście płac – sprecyzowano wyświetlanie informacji etat w przypadku gdy pracownik ma kilka równoległych zatrudnieni na różnych etatach.

6.     Raport „Karta zasiłkowa” umożliwiono wybór więcej niż jednego roku dla parametru Rok.

7.     Raport „Karta wynagrodzeń" dołożono wiersz z podsumowaniem składników grup należności, potrącenia, zasiłki za dane miesiące.

8.     Wprowadzono Raport RMUA - Raport roczny, Zestawienie należnych składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.

9.     Zmodyfikowano Raport „Umowa o pracę” według nowego wzoru który obowiązuje od 22 lutego 2016 r

10.  Raport „Zbiorcze zestawienie wynagrodzeń wg składników" poprawka polegająca na usunięciu ograniczenia ilości wyboru okresów w parametrze „Okresy obliczeń”

 

2016.01.25 (2015.11.20)

1.     Wprowadzono nową wersję Raportu PIT 11(23) i PIT 40(22)  obowiązującą od roku 2016.

 

2.     Poprawiono działanie raportów w przypadku ponownego zatrudnienia pracownika po okresie przerwy.

Dotyczy raportów:

a. Zestawienie zawartych umów o pracę

b. Zaświadczenie o wynagrodzeniu
c. Umowa o pracę

 

3.     Wprowadzono wyjątek podczas wyliczanie podstawy wyliczenia przekroczenia rocznego progu ZUS – uwzględniono w nim  składnik 304 zasiłek macierzyński pomimo iż nie są od niego odprowadzane składki emerytalne i rentowe - dotyczy algorytmów: 201_Alg_UbEmer_2015_11, 202_Alg_UbRent_2015_11, 401_Alg_UbEmerZ_2015_11, 402_Alg_UbRentZ_2015_11

Uwaga: Wymaga indywidualnej instalacji i konfiguracji  u klienta.

 

4.     Poprawka, Raport „Export do płatnika ZUS, RZA - składki na zdrowotne - w płatniku pojawiały się jako finansowane przez płatnika a nie ubezpieczonego.

 

5.     Poprawka, Raport „Lista płac informacja o wartości przychodu narastającego nie był wyświetlany w styczniu w przypadku  gdy data grudniowej wypłaty roku poprzedniego była datą styczniową roku bieżącego, (czyli wypłata grudniowa wypłacona w styczniu).

 

2015.11.20 (2015.11.20)

6.     Poprawiono nową wersję Raportu PIT 11(22) i PIT 11(22) XML obowiązującą na rok 2015.

7.     Wprowadzono nową wersję Raportu PIT 40(21) obowiązującą na rok 2015.

8.     Dodano kontrolę wprowadzania prawidłowego numeru PESEL na formularzu Pracownicy.

9.     Dopracowanie raportu Export do płatnika ZUS – wyeliminowano problem z przekazywaniem prawidłowego formatu daty dla Systemów działających w starszej technologii SQL2005, uwzględniono składniki 301 (Zasiłek chorobowy) i 306 (zasiłek rehabilitacyjny) wypłacane z ZUS, usunięto problem generowania danych dla pracowników  z wieloma zatrudnieniami, poprawiono pobieranie danych do RZA dla umów zleceń ze zdrowotnym.

2015.09.22 (2015.09.22)

1.       Wprowadzono nową funkcję na głównym formularzu „Usuń dane osobowe”,  usuniecie danych osobowych jest kluczowe w przypadku gdy chcemy wykasować na stałe pracownika z programu.

2.       Podczas wprowadzania danych pracownika (adresu) na formularzu pracownicy skrót numeru domu można zapisać jako Nr  (Nr bez kropi), dotychczas trzeba było zawsze zapisywać Nr.(Nr z kropką)

3.       Nowy Raport Export do płatnika ZUS – ZUA  ( Zgłoszenie do ubezpieczeń )

4.       Nowy Raport – Zaświadczenie o wysokości zdrowotnego za dany rok

5.       Rozbudowa raportu „Historia urlopu” – Wprowadzić Sortowanie po kolumnie data od

6.       Modyfikacja Ewidencji czasu pracy polegająca na przedstawianiu czasu pracy w formacie hh:mm zamiast dziesiętnych godzin.
Modyfikacja raportów: Karta ewidencji, Karta ewidencji Rok, polegająca na przedstawianiu czasu pracy w formacie hh:mm zamiast dziesiętnych godzin.

7.       Modyfikacja raportu „Świadectwo pracy”. Poprawiono uwzględnianie danych
w punkcje d. dni kalendarzowe chorobowego z danego roku na zasadach ( Pracownicy pierwsze 33 dni niezdolności do pracy w ciągu roku kalendarzowego, lub 14 dni - w przypadku osób, które ukończyły 50 rok życia.)
w punkcje j. okresy nieskładkowe od początku pracy, okresy.

8.       Uwzględniono przy pobieraniu danych z planowanego czasu pracy i ewidencji czasu pracy, wskaźnika etatu dla przerw (urlopów)

 

2015.07.01 (2015.06.08)

1.     Wprowadzono możliwość określenia przez użytkownika ilości miesięcy uwzględnianych do obliczeń podstawy urlopu np. przy zmiana z 3 do 12 miesięcy, funkcja dostępna w ustawieniach konfiguracji , domyślnie 3 miesiące.

Konfiguracja / Parametry systemu /  - wprowadzić kolejno
nazwa - WskaznikMiesiecy
funkcjonalnosc - Raport_PodstawaUrlopu

Typ parametru - String
wartosc typu string- ilość miesięcy np. 12
Uwaga: w przypadku braku wpisu procedura domyślnie uwzględnia 3 miesiące do obliczeń.

 

2.     Raport „Statystyka wynagrodzeń wg składników pracownika”  zmiana zasady wyliczenia wartości w kolumnie „wartość średnia” do średniej uwzględniany jest  parametr ilości okresów a nie jak dotychczas średnią z wartości sumy składnika.

 

3.     Raport „Zestawienie średnich stawek urlopowych”  wyeliminowano dublowanie wierszy które miało miejsce w sporadycznych przypadkach, usunięto z zestawienia osoby zwolnione.

 

4.     Raport "Export do Płatnika ZUS.rdl" został zoptymalizowany, czas wykonania raportu został zmniejszony w pewnych przypadkach dwukrotnie. Przykład, Testy Baza 184 pracowników. Czas wykonania przed 3min i po optymalizacji 1,5min

 

5.     Raport "Lista plac.rdl" został zoptymalizowany, czas wykonania raportu został zmniejszony w pewnych przypadkach czterokrotnie. Przykład, Testy Baza 165 pracowników. Czas wykonania przed 1min i po optymalizacji 15sek

 

6.     Raport „Zestawienie średnich stawek urlopu” wprowadzono poprawki przy zaokrągleniach tak jak to ma miejsce w raporcie "PodstawaUrlopu", dodatkowo dodano w nagłówku brakującą informacje okresu za jaki wykonano raport.

 

7.     Wprowadzono zmiany dotyczące pobieranych wartości do podstawy chorobowego, obecnie są to stałe składniki i wypłacane składniki, w nowej procedurze stałe składniki podzielono dodatkowo na stałe składniki angaż (dane z TDane, bezpośrednio z kartoteki bez korekt) i stałe składniki (dane z TWyniki, wartości wyliczane dopełniane o dni robocze)

 

8.     Usunięto problem z ponownym otwarciem funkcji - Konfiguracja / Struktura organizacyjna

 

9.     Poprawiono funkcję wprowadzenia zatrudnienia dla pracownika. W pewnych przypadkach podczas zatrudniania występował komunikat wystąpił problem w aplikacji który wyeliminowano.

 

10.  Wprowadzono nową wersję Raportu PIT 11(22) i PIT 11(22) XML obowiązującą na rok 2015. Uwaga: W nowej wersji między innymi zaszły zmiany dotyczące numeracji poszczególnych pól, wymaga to dokonania analogicznych zmian w Konfiguracja/ Definicjie PIT-ów.

 

11.  Rozbudowa raportu PIT 11(22) XML o funkcje wysyłki korekty, czyli załącznik ORD-ZU.

 

2015.02.26 (2015.02.26)

Rozbudowa raportu "Zestawienie do kas" dodatkowy parametr „pracownik”, możliwość wydruku raportu dla wybranego pracownika.

 

Nowy raport „Export do płatnika ZUS” - wykonuje eksport danych RCA,RSA,RZA w wersji KEDU_4 i zastępuję dotychczasowy Export do płatnika w wersji KEDU_2 uruchamiany z poziomu programu (Górne Menu Export/Import)

Uwaga. Nowy Raport w przeciwieństwie do Exportu z poziomu programu obsługuje nowe zasady rozliczeń dla osób z rady nadzorczej. Dodatkowo obsługuje pracowników przebywających na zasiłku macierzyńskim z kodem 1240**, urlopie wychowawczym z kodem 1211** i pracowników zwolnionych z kodem 3000.

 

Podstawa chorobowego  - dodatkowy warunek, uwzględnienie do obliczeń tylko zatrudnienia etatowe.

 

Podstawa chorobowego -  poprawa warunku wyłączenia, w przypadku gdy pracownik przepracował mniej niż połowę dni roboczych miesiąc jest wyłączany z obliczeń.

 

Poprawa procedury korekty – poprawiono obliczenia korekty w przypadku osób na niepełnym etacie (zatrudnienie w środku miesiąca)

 

Poprawka formularzy PIT 11(21) i PIT 40(20) za 2014 r w wersji XML – dopuszczenie wysłania formularzy bez zaznaczonych kosztów jeśli takowe nie występują.

 

2015.01.10 (2014.11.12)

Wprowadzono uaktualnienia systemu pozwalające na wydruk PIT 11(21) i PIT 40(20) za 2014 r, oraz generowanie danych PIT 11(21) i PIT 40(20) do Interaktywnego formularza Ministerstwa Finansów.

 

2014.11.12 (2014.11.12)

Wprowadzono uaktualnienia systemu pozwalające na wydruk PIT 11(20) i PIT 40(19) za 2014 r, oraz generowanie danych PIT 11(20) i PIT 40(19) do Interaktywnego formularza Ministerstwa Finansów.

W przygotowaniu.

 

2014.10.01 (2014.07.22)

1.       Usunięto  z menu Podstawowe słowniki /czas wolny
Obecnie czas wolny wprowadzamy z poziomu Konfiguracja / Dni wolne od pracy

 

2.       Ujednolicono domyślne sortowanie w programie dla Formularza Czas pracy i Historia pracy. Nazwisko / Imię / Symbol

 

3.       Algorytmy Fundusz pracy i FGŚP, modyfikacja warunku naliczania względem wieku pracownika.

Miesiąc w którym warunek powinien zadziałać został  przesunięty do przodu o jeden miesiąc, dotychczas było to tak że za wcześnie o jeden miesiąc przestał być naliczany Fundusz pracy i FGŚP.

Poprawka dostępna tylko w przypadku nowej instalacji systemu. W przypadku wprowadzenia zmiany w już istniejącym systemie proszę o kontakt z SIGMA.

 

4.       Najniższa podstawa wymiaru świadczeń chorobowych dla pracowników.
Wprowadzono warunek w którym podstawa wymiaru świadczeń chorobowych nie może być mniejsza niż najniższa podstawa wymiaru świadczeń chorobowych ustawowa na dany rok, z uwzględnieniem etatu.
Wartość najniższej podstawy wymiaru świadczeń chorobowych wprowadzona do wartości stałych.

W roku 2014 wynosi:
Najniższa podstawa chorobowego pierwszy rok 1159.74

Najniższa podstawa chorobowego kolejny rok 1449.67

Poprawka dostępna tylko w przypadku nowej instalacji systemu. W przypadku wprowadzenia zmiany w już istniejącym systemie proszę o kontakt z SIGMA.

 

5.       Kartoteka zakładka Dodatki, składniki nieobecności ZUS
Istnieją kody przerw, dla nieobecności ZUS które są tylko wyrównaniem i nie powinny być brane pod uwagę przy obliczeniach, podstawy chorobowego i urlopu. Wprowadzono poprawkę tak aby dla wybranych kodów przerw (315, 316, 317, 318, 320, 323, 324, 326, 328, 335, 336) system nie brał pod uwagę składników nieobecności ZUS dla obliczeń podstawy chorobowego i urlopu.

 

6.       Jeżeli pracownik jest członkiem rady i nie otrzymuje wynagrodzenia z tego tytułu, mimo to powinien być tworzony da niego raport RZA do płatnika.
Zmodyfikowano procedurę RZA w taki sposób aby uwzględniała do raportu pracowników którzy są zatrudnieni i mają kod ubezpieczenia zaczynający się od znaków 2240... bez względu na wielkość wynagrodzenia.

 

7.       Dla obliczania podstawy chorobowego wprowadzono warunek który w przypadku zmiany etatu, do obliczenia podstawy chorobowego uwzględnia dane tylko od czasu zmiany etatu.

 

8.       W przypadku gdy pracownik ma dwa zatrudnienia na przełomie miesiąca program mógł błędnie odczytywał godzin pracy dla obliczeń podstawy urlopu. Została zmodyfikowana funkcja odpowiedzialna za sprawdzanie godzin pracy. Sprawdzanie odbywało się w oparciu o zatrudnionego, obecnie prawidłowo odbywa się w oparciu o pracownika.

 

9.       W przypadku gdy pracownik ma dwa zatrudnienia łączące się w okresie jednego miesiąca, jedno na pełny etat drugie np. 1/2 etatu może zaistnieć niewłaściwy rozkład proporcji korekty wynagrodzenia. Wprowadzono poprawkę.

 

10.   Dotychczas urlopy wypoczynkowe były ewidencjonowane także w dni wolne i święta co nie do końca odzwierciedlało stan faktyczny. Wprowadzono poprawkę która urlopy wypoczynkowe ewidencjonuje tylko w dni robocze.

Zmieniono nazewnictwo ewidencji, Soboty i Niedziele domyślnie jako Dzień Wolny natomiast dni świąteczne wolne od pracy jako Święto.

 

11.   Raport Zestawienie nieobecności - uwzględniono dodatkowo do zestawienia składnik 189 Opieka nad dzieckiem.

 

12.   Wprowadzono blokadę wykonania funkcji Aktualizuj nieobecności jeśli funkcja Aktualizuj czas pracy nie została jeszcze wykonana na dany okres. Dotychczas powodowało to iż w takiej sytuacji nie było możliwe prawidłowe przeprowadzenie funkcji Aktualizuj czas pracy.

 

13.   Uwzględniono wymiar etatu w ewidencji czasu pracy np.(0,5 - 4 godz. dziennie) dla kalendarza podstawowego.

 

2014.03.24 (2014.05.12)

Zmieniono domyślny status wyświetlania na głównym formularzu z „wszyscy” na „zatrudnieni”

Ujednolicono domyślne sortowanie na wszystkich makietach listy pracowników według nazwiska i imienia.

 

2014.03.24

Wprowadzono komunikat informujący w przypadku, gdy użytkownik próbuje uruchomić planowany czas pracy z poziomu kartoteki dla pracownika, dla którego nie zostały wprowadzone dane osobowe (przynajmniej jedna pozycja). Komunikat ten przypomina o wprowadzeniu danych osobowych przed rozpoczęciem planowania czasu pracy dla danego pracownika.

 

Usunięto wyjątek na Formularzu Zatrudnienia w przypadku niepełnego wprowadzenia wymaganych danych związanych z zatrudnieniem dla nowego pracownika i próbie jego zapisu. W tym przypadku dodano komunikat informujący użytkownika o braku wypełnienia wymaganych pól potrzebnych do utworzenia nowego zatrudnienia.

 

Na formularzu Urlopy, na którym jest dostępne sortowanie zakład wydział dział grupa uwzględniono parametr Rok, czyli zatrudnienie danego pracownika obejmuje swoim zakresem dany rok.

 

Na formularzu kartoteki w dodatkach w polu kod przerwy wprowadzono listę wyboru w celu usprawnienia wyboru wprowadzanych danych, dane do listy znajdują się w podstawowych słownikach programu w zakładce Kody przerwy.

 

Poprawiono odświeżanie na formularzu kartoteki, czyli spójność danych pracownika w oknie „Kartoteka pracowników” a danych pracownika wyświetlanych w nagłówku, w przypadku użycia sortowania danych.

 

Zmiana oznaczenia wersjonowania programu:

SIGMA PIW / Płace Kadry RRRR.MM.DD (rrrr.mm.dd)

Gdzie:

RRRR.MM.DD to data wydania (dodatków)

rrrr.mm.dd to data wydania (programu)

 

2014.01.31

Rozbudowano raport „Zbiorcze zestawienie wynagrodzeń składnika” zamiast parametru Rok Miesiąc wprowadzono parametr okresy (możliwość wybierania poszczególnych okresów RRRR/MM)

Poprawiono Raport PIT11 (20)XML przeznaczony do wysyłki elektronicznej.

Zwiększono czas oczekiwania na wykonanie funkcji aktualizacji czasu pracy (ważna zmiana dla firm które posiadają ponad 350 kartotek pracowniczych i korzystają z ewidencji czasu pracy)

Usunięto usterkę pojawiania się na formularzu czasu pracy zdublowanych rekordów pracownika w przypadku wyznaczenia mu daty zakończenia zatrudnienia większej niż obecna.

 

2013.11.25 (program 2013.06.21, baza 2013.11.25)

Już można pobrać uaktualnienia systemu pozwalające na wydruk PIT 11(20) i PIT 40(19) za 2013 r, oraz generowanie danych PIT 11(20) do Interaktywnego formularza Ministerstwa Finansów.

Aby zainstalować uaktualnienia systemu należy:

1.       Wykonać Backup bazy danych.

2.       Zainstalować uaktualnienie bazy danych (patrz p. Procedura aktualizacji bazy danych).

3.       Zainstalować uaktualnienie programu (patrz p. Procedura aktualizacji programu).

4.    Na nowo prawidłowo skonfigurować definicje PIT-ów (Konfiguracja/Definicje PIT-ów)

Po zainstalowaniu uaktualnienia należy kontrolnie sprawdzić działanie systemu oraz wydrukować formularze PIT dla wybranych pracowników. Pozwoli to sprawdzenie poprawności wykonanej instalacji. W przypadku stwierdzenia błędu lub innych problemów prosimy o kontakt z SIGMA PIW.

2013.09.30

W algorytmach Alg_PodDoch_2012_06, Alg_UbEmer_2012_12, Alg_UbRent_2012_12, Alg_UbEmerZ_2012_12, Alg_UbRentZ_2012_12 zidentyfikowano błąd w części wyliczania przekroczenia progu podatkowego i rocznej ZUS dla pracowników mających więcej niż jedno zatrudnienie w danym roku, algorytmy zastąpiono wersją  _ 2013_09

 

2013.01.02 – wymagana aktualizacja bazy danych. Przed aktualizacją należy wykasować katalog „C:\WinSigma\Place\Raporty_lokalne

Rozbudowano ewidencję czasu pracy.

 

2012.06.16

Umożliwiono w systemie użycie skrótów Ctr+C – kopiuj , Ctr+C – wklej

Wprowadzono blokadę na formularzu Zatrudnienia, możliwość wpisanie tylko daty większej lub równej od zamkniętego miesiąca. 

Wprowadzono możliwość uruchomienia Listy płac w formie Raportu z górnego Menu Lista Płac.

Zmiana opisu nazwy kolumn związanych z datą na głównym formularzu.

Wprowadzono poprawkę związaną z zapisem formularza „Dane Osobowe Pracownika”

 

2012.03.23

Wprowadzono sortowanie składników w dodatkach na kartotece.

Poprawiono wyświetlanie Formularza „Słowniki Systemowe”

Przeniesiono formularz „Stanowiska”  do   formularza „Struktura organizacyjna”

Wprowadzono domyślny status pracownika  „Wszyscy ” na formularzu Pracownicy i Zatrudnienie.

 

Raporty:

Ujednolicono format wyświetlania wartości liczbowych  przy. 1 234,00

„Karta Wynagrodzeń” – dodatkowe informacje na raporcie sumy Należności, Potrąceń i Zasiłków.         

 

2012.02.28

Dodatkowa Funkcja w pozycji  Konfiguracja „Składniki Płacowe”  „Informacje o algorytmie” pozwalająca na podgląd schematu działania poszczególnych algorytmów.

Dodatkowa ikona w pozycji Pomocy „Pokaż pomoc”  zawierająca  stronę z informacjami o produkcie, między innym możliwość aktualizacji.

 

2012.02.11

Rozbudowano Raport Listy płac o dodatkowe kolumny ilość.

Poprawiono Formularz Urlopy w części wyświetlania dni urlopu w przypadku niepełnych etatów.

Wprowadzono funkcję usuwania niepotrzebnych danych (duplikatów) wynikających z wcześniejszych, początkowych  wersji programu.

Wprowadzono dodatkowe opisy wartości pól  na Formularzu Dane osobowe pracownika które ukazują się po najechaniu myszki na pole z daną wartością,

pomocne w  przypadku gdy wartość w polu wykracza poza rozmiar pola. 

 

2012.02.07

Rozbudowano opis  zatrudnionego na formularzu kartoteka o etat i stanowisko.

Rozbudowano listę składników w dodatkach kartoteki dla których będzie można wprowadzać korekty.

Usunięto wyjątek,  który występował  przy długich wpisach  danych na  poszczególnych polach na formularzu Dane osobowe.

Usunięto wyjątek występujący przy zapisie Danych Osobowych.

 

2011.05.31

Poprawiono działanie pracy w formularzu „Dane osobowe pracownika”  (usuwanie danych)

 

2011.05.31

Wprowadzono obsługę nowszej generacji Raportów (MSQL2008)

Do prawidłowego działania należy zainstalować „Microsoft Report Viewer 2010 Redistributable

Poprawiono funkcjonalność  formularza „Wyświetl dane osobowe”, problem wynikał z braku odświeżania danych w przypadku kiedy nie istnieje rekord w tabeli danych osobowych.

 

2011.03.26

Uruchomiono działanie ikony „Główny  formularza” na pasku głównym.

Podpięto wewnętrzne raporty / Historia_Urlopu / Karta_ewidencji  / Nieobecnosci.

Wznowiono działanie funkcji  „Wyświetl dane osobowe”.

Uwzględniono w imporcie do Płatnika urlop bezpłatny dla Raportu RSA.

 

2011.02.07

Moduł Kadry przeniesiony do aplikacji PŁACE

Poprawiono funkcjonalność zapisywania i usuwania danych na formularzu „Informacje o wykształceniu”

Zwiększono pole Konta Bankowego do 36 znaków.

 

2010.11.15

Modyfikacja PIT11_2010, Dodano Raport PIT40_2010.

 

2010.09.21

Zablokowano funkcję obliczania wynagrodzenia z poziomu kartoteki dla zamkniętych miesięcy.

 

2010.08.20

Dostępna nowa funkcja przygotowywania kopi bezpieczeństwa (Backup bazy danych) Płace-Kadry.

Uwaga: Do prawidłowego działania funkcji backup, wymagana aktualizacji bazy danych oraz zmiany w pliku konfiguracyjnym.

2010.08.10

Wprowadzono kontrolkę wierszy na Formularzach „Pracownicy” i „Zatrudnienie”

Poprawa funkcjonalności działania przesunięcia scrolla poziomego w Formularzu „Pracownicy” (możliwość przeglądania pełnego okna za pomocą scrolla poziomego)

Zmieniono opisy  górnego menu na język polski. Zamiany dotyczyły nazw oraz zawartości rozwijanych menu Plik, Widok, Edycja, Pomoc.

2010.06.19
Formularz  „Pracownicy”

Poprawiono działanie scrolla poziomego oraz poruszania się po wierszach formularzu za pomocą klawisza „TAB”.